Date

Oct 11 2024
Expired!

Time

1:00 pm - 4:00 pm

CNESST et clientèle accidentée : intervention en réadaptation et réintégration au travail

L’accompagnement de la clientèle de la CNESST en situation de réadaptation et réinsertion au travail pose des défis de pratique particuliers, notamment en raison de la complexité des mandats, des enjeux organisationnels et de la clientèle et des facteurs liés au retour au travail à la suite d’une absence maladie. Pourtant un nombre restreint de professionnel.le.s du DDC sont réellement formé.e.s pour aborder ces mandats.

Au terme de cette formation, vous aurez développé ou rafraîchit vos connaissances en lien avec l’intervention auprès d’une clientèle accidentée ou en situation de handicap, en plus d’avoir une vision d’ensemble de la réalité des mandats CNESST octroyés aux professionnel.les de l’orientation et du DDC (c.0./c.e) et des enjeux entourant une collaboration avec cet assureur. De plus vous aurez exploré en profondeur le parcours de l’intervenant et du client sur la route des mandats de détermination d’emploi convenables et de recheche d’emploi. Enfin, vous repartirez avec une foule de trucs et astuces afin de développer un argumentaire solide (ex: rédaction du rapport) et proposer des solutions de retour au travail adéquats, en de plus de repartir avec une banque d’outils concrets.

Cette formation, qui est présentée pour une 3e année dans notre calendrier des formations, en est une complètement renouvelée, à laquelle s’ajoute un 3e module et un aspect pratique qui est maintenant au premier plan : à chaque module, une étude de cas vous serez proposée afin d’intégrer les notions présentées.

Module 1 : Mise en contexte des mandats CNESST en contexte de DDC et intervention auprès d’une clientèle accidentée ou en situation de handicap. Module 2 : Démarche d’exploration professionnelle et de recherche d’emploi pour les fournisseurs CNESST. Module 3 : Trucs, astuces, bonnes pratiques et particularités des mandats CNESST en contexte de DDC.

**Information importante : Cette formation est destinée à des personnes qui n’ont pas ou peu d’expérience professionnelle auprès des personnes travailleuses de la CNESST. Elle est également idéale pour les organismes qui offrent les services de la CNESST et qui désirent former plus en profondeur son équipe d’intervenants.

Location

Location Name
  • Language: French

Locations

Location Name

Organizer

L’Association québécoise des professionnels du développement de carrière
Email
aqpddc@gmail.com
QR Code

Local Time

  • Timezone: America/New_York
  • Date: Oct 11 2024
  • Time: 1:00 pm - 4:00 pm

Next Event

More Info

Responses

Career Development Professional Centre

Code of Conduct

Help us cultivate a Centre we all enjoy by reviewing and following the Code of Conduct.

Our Purpose

Thank you for being a part of the Career Development Professional Centre. To ensure that all members have the best possible experience, we have a few ground rules that we ask everyone to adhere to. This code of conduct applies equally to every person in the community and is intended to foster an online space that is inclusive, safe, and welcoming to all.

Centre Rules

Be welcoming

We strive to be a place that welcomes and supports people of all backgrounds and identities. We aim to be a place that promotes excellence and innovation in career and workforce development. Please extend respect to all members; we all come from different backgrounds and levels of knowledge and there is no such thing as a stupid question.

Be respectful

We won’t all agree all the time, but when we disagree don’t let those disagreements turn into personal attacks. A place where people feel uncomfortable or threatened will not be a productive one. When having discussions in the online community, commenting on a library article, or participating in other Centre activities, strive for productive conversations around the content being presented, not the person behind the content. Any comments determined to be “hate speech” towards any individual or group will be deleted, and the user account may be locked until an investigation regarding the comment has been concluded. The user may be given a written warning or removed from the CPDC platform depending on the findings of the investigation.

Hate Speech could include and is not limited to:

  • Violent threats or language directed against another person
  • Discriminatory jokes, language, or materials
  • Defamatory or abusive language or materials
  • Profane or illegal materials
  • Advocating for, or encouraging, any of the above behavior

A good rule of thumb is to never say anything that you wouldn’t be comfortable with the world seeing or that you wouldn’t want anyone knowing came from you. We ask that you keep in mind the focus of this place, which is building excellence and innovation in career and workforce development for all individuals.

Be considerate of the purpose of the Centre

The Centre focuses on building excellence and discussing innovation in the career and workforce development field. The goal of the social learning community is to communicate goals, challenges, constructive feedback, and questions in relation to career and workforce development. The Centre should be a place for continued learning and development as well as a place to discuss the future of our field (solicitation without written consent by the Project or Advisory team, is strictly prohibited). Any post or comment that is determined to be soliciting any individual or group will be deleted, and the user account may be locked until an investigation regarding the post has been concluded. The user may be given a written warning or removed from the CPDC platform depending on the findings of the investigation.

Post your discussions or documents in the most appropriate group or topic

Especially within the social learning community, make reasonable efforts to ensure that posts and materials are allocated to the appropriate group or topic. This will prevent cluttering the feed and make it easier for everyone to find the information that they are seeking. Individuals who do this repeatedly will be contacted by one of the group admins and asked to follow these guidelines.

Privacy and Release of Information

CDPC-CEDC will not release your information to any third-party agencies.

Thank you and welcome to the CDPC